sâmbătă, 25 aprilie 2015

We all need (at least) one HERO


        Mare parte a anului trecut am petrecut-o cautand informatii si documentandu-ma despre mit, despre eroi, despre nevoia noastra acuta de a crede cu tarie in cineva care sa poata oferi omului protectie si siguranta si sa transforme lumea intr-un loc mai  bun. Acest research nu a fost rezultatul vreunei  pasiuni nebune pentru domeniul in cauza, ci pentru ca situatia a fost de asa natura incat lucrarea mea de licenta a trebuit sa fie dedicata reactualizarii mitului eroului in cultura media. 
       O tema, pe care am privit-o initial cu ostilitate, a ajuns sa ma indragosteasca atat de tare de o lume pe care o ignorasem pana atunci cu indarjire: lumea comics-urilor! Yup, am descoperit ca e fascinanta, jur!
Marvel este unul dintre colosii acestui univers, producator al unor personaje-eroi care surprind si satisfac intocmai acea nevoie de securitate de care vorbeam la inceput, si da, reuseste sa faca asta intr-o varianta actualizata si conectata complet la societatea actuala. Asa am facut cunostinta cu supereroii. De la patriotul Captain America si pana la arogantul carismatic Iron Man, toate personajele sunt speciale si, daca reusim sa privim dincolo de perdeaua actiunii pe care multi ignoranti ( printre care m-am numarat si eu pana anul trecut) o considera "trasa de par", vom reusi sa invatam o groaza de chestii misto. Ceea ce mie mi-a placut cel mai mult la lumea supereroilor este faptul ca iti ofera posibilitatea sa te identifici cu oricare din ei, traind actiunea si misiunile sale si visand ca si tu poti, oricand, sa salvezi oameni si sa alungi raul (mda, perspectiva feminina, stiu, stiu!) sau...macar sa le fii martor acestor intamplari.  Mai mult, pe langa filmele dedicate fiecarui personaj nascut in comics, Marvel a reusit o treaba geniala in 2012: pelicula "The Avengers". Toti supereroii Marvel in acelasi loc, in numele unei misiuni comune.... Yup, nebunie curata! Dincolo de replicile savuroase ale deja cunoscutelor personaje si dincolo de actiunea in sine- extrem de captivanta, am regasit o idee foarte tare si, in plus, educativa: aceea ca pana si supereroii au nevoie unii de ceilalti si ca, uneori, doar forta intregii echipe inseamna succes. 
          Pelicula a fost atat de bine primita de public, incat 2015 a adus pe marile ecrane o noua reuniune a Razbunatorilor, in noul film: The Avengers Age of Ultron. O noua poveste, o noua misiune, insa aceleasi personaje si acelasi scop: salvarea lumii. 
         M-am aflat printre fericitii care au avut ocazia sa vada primii filmul si, fara prea multe detalii care sa ma transforme in spoiler, o sa spun ca mi s-a parut supeeeerb! Actiunea este extrem de captivanta, iar schimbul de replici pastreaza aceeasi nota umoristica, facand deliciul publicului. Am remarcat ca, de aceasta data, regizorul a insistat destul de mult si pe latura sentimentala (si o sa vedeti voi de ce), totusi fara sa piarda din vedere axa principala, astfel incat misiunea razbunatorilor reuseste sa te tina cu sufletul la gura pe intreg parcursul filmului. O sa mai spun si ca apar noi personaje cu stofa de supereroi, dar nu o sa dau alte detalii :)

         Faptul ca filmul este 3D si, in plus, l-am putut vedea in sala proaspat relansata, Grand Ultra- din cadrul Grand Cinema & More Baneasa, au transformat experienta vizionarii intr-una completa. Asta pentru ca noua sala este dotata cu cel mai lat ecran de cinema din Romania (22, 5m) si scaune extreeem de confortabile inchise la culoare (ca si peretii de altfel) pentru a ajuta cinefilii sa patrunda mult mai bine in atmosfera filmului. Cel mai tare, insa, este sistemul audio Dolby Atmos, regasit aici in premiera pentru Romania. Prin intermediul sau, ai impresia ca sunetele prind viata, fiind un sistem capabil sa redea, simultan, pana la 128 de obiecte audio independente si permite pozitionarea foarte precisa a sunetelui in interiorul salii. Gata, ma opresc aici cu dezvaluirile, dati fuga la cinema si bucurati-va de film, ca tot e weekend! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu